• Hello.
    In order to download file attachments or view image attachments in full size, you must be registered/logged in and have a level 2 member account.
    No worry, its all for free!
    For more details - click here.

Zetor 5945 front loader lifting on one cylinder

matrix5119

New member
Level 2
First name
ZeToR
hi, i have a Zetor 5945 that`s got a front loader who dosen`t lift any hevy any more, and it seems like only the right cylinder got a littel power. what could be the problem her? the power to the loader is taken from the power outake at the back, it has an hose from the back to a valve and then to the steeringcontrole for the loader.

could be an ide to check the oil pressure at the outake but where do they sell tools for that?

Sorry for bad english, i am from Norway but i hope it is to understand???

hei. svarer deg p norsk jeg s du fr et forstelig svar. bruker du den orginale tipputakspaket til lasteren eller er det en egen spak for lasteren? Lfter du noe tungt med trepunkten uten problemer? hvis du gjr d s er iallefall trykket ok. d kan vre pakninger i lftesylinderen p lastern som er rket srlig siden du sier at d er mest den ene sylinderen som vil reagere. trykket fr du sjekket enkelt med et manometer som plugges in i tipputtaket d har et hvilket som helst landbruksverksted. hvor i norge bor du ?

hei, takk for at du svarer p norsk, blir noe lettere og forst, alts den lfter litt p hyre sylinder, den andre tror jeg ikke omtrent er med, med 3punkten regner jeg med at du mener tippsylinderen forran? den er jeg ikke sikker p hvordan lfter. oljen til sentralen er hentet ut fra uttaket bek med en slange under gulvet, med en ventil p som kan stenges fra innsiden av hytten p traktoren, har funket fint tidligere men har blitt bare vrre og vrre. prvde og bytte om p sylindrene forran og men det var likens, s sylinderene er nok i orden.

Med tre-punkten mener han nok lften bak p traktoren, har du sjekket at du ikke har ftt vrid p reaksjonskontrollen p hydraulikken?
P noen Zetorer s gir dette utslag i helt nesten dd hydraulikk, det er en liten spak for dette inne hytta, p de gamle sitter den til hyre under setet.

Users who are viewing this thread

Back